. George Meredith in aneddoto e critica . temporari. Soprattutto la notevole fedeltà al femminismo, lasciando l'impressione che nel carattere dei romanzieri vi sia un femminilismo, di cui è cosciente e orgogliosamente così, come quando fa dire Alvan: Si incontrano ora e poi uomini che hanno la donna inno senza essere womanizzati; sono la scelta degli uomini. E le donne più choicest sono quelle che non danno una piuma di teirwomanless per una certa quantità di forza manlida. L'attristazione di questo sentimento all'autore piuttosto che al suo personaggio, irregolare come critica in ordinaria, è
1363 x 1834 px | 23,1 x 31,1 cm | 9,1 x 12,2 inches | 150dpi
Altre informazioni:
Questa foto è un'immagine di pubblico dominio, il che significa che il copyright è scaduto o che il titolare del copyright ha rinunciato a tale diritto. Alamy addebita un costo per l'accesso alla copia ad alta risoluzione dell'immagine.
Questa immagine potrebbe avere delle imperfezioni perché è storica o di reportage.
. George Meredith in anecdote and criticism . temporaries. Above all is the remarkable allegiance to femininism, leaving theimpression that in the novelists own character there is a femininestrain, of which he is conscious and proudly so, as when he makesAlvan say : You meet now and then men who have the woman inthem without being womanised; they are the pick of men. Andthe choicest women are those who yield not a feather of theirwomanliness for some amount of manlike strength. The attribut-ing of this sentiment to the author rather than to his personage, irregular as criticism in ordinary, is here legitimate, as it illus-trates a further characteristic of this novelist: often his charactersare uttering not their own thoughts, but their authors; too often toadmit of his possessing absolute dramatic vision. Finally, his long series of novels is unique in our literature, andwith all their faults of construction and style these works containsuch a harvest of philosophy and humour as no other novelist of theVictorian era has garnered.. Frot)i the orii^ inal thawing by Cyrus Ctineo Meredith and some of his Famous Creations The characters in this picture fruin left to right are (above) Emiha in Sandra Belioni;(below) Rhoda Fleming and her father; Evan Harrington and Rose Jocelyn; (above) Amintain LordOrmont and his Aminta : (below) Lucy in Richard Feverel; Diana of the Crossways;and below on the extreme right Clara Middleton, the dainty rogue in porcelain of The Egoist. X ins HEROINES AND WOMEN-FOLK Your knowledge of women is almost indecent, a celebratedlady novelist—of whose novels the same is partly true—once re-marked to George Meredith. It was a flash of that Dianaesque witwhich Meredith has done not a little to encourage, with results notalways of the happiest. But it states a truism with the legitimateexaggeration of epigram. Since the little printer of Salisbury Squareenchained the whole feminine world of his time with his Pamela *and his Clarissa, no other nov